אזורי חלוקה: רחבי הארץ | עלות משלוח בהזמנות עד 500 ש"ח: ללא תרופות - 30 ש"ח | כולל תרופות - 40 ש"ח | מעל ל 500 ש"ח - משלוח חינם

חיפוש
תפריט סגור
RSS

ההודעות בלוג '2021' אוגוסט '

איך קונים קנאביס בבית מרקחת? מדריך לפעם הראשונה

איך קונים קנאביס בבית מרקחת? מדריך לפעם הראשונה

קנאביס רפואי נמכר היום בבתי מרקחת, ככל תרופת מרשם אחרת אותה ניתן להנפיק בקלות מול הרוקח במקום, אך התהליך כולו חדש יחסית ואינו מוכר למטופלים רבים. איך קונים קנאביס בבית מרקחת, ומה צריך לבדוק קודם?

רכישת קנאביס בבית מרקחת היא תהליך שמוטמע בשנה האחרונה על ידי משרד הבריאות, וכיום ניתן להשיג מוצרי קנאביס רפואי – תפרחות ושמנים מכל הסוגים שמאשר משרד הבריאות – בבתי מרקחת הפזורים במרבית חלקי הארץ. תהליך הרכישה של קנאביס רפואי בבית מרקחת אינו שונה מהותית מזה של כל תרופת מרשם אחרת, אך למרות זאת מטופלים רבים עדיין אינם מכירים אותו.

רכישה של קנאביס רפואי בבית מרקחת מתבצעת בכפוף למרשם שמנפיק רופא מומחה המוסמך מטעם היק"ר. בהתאם לסוג הטיפול, מינון החומרים הפעילים ודרך האספקה עליהם המליץ הרופא, המרשם שהונפק יאפשר למטופל לגשת לבית מרקחת שמוכר קנאביס רפואי, ולרכוש בו את התרופה המתאימה. מי שאינו בעל מרשם עדכני אך יש ברשותו רישיון קנאביס ישן בתוקף, יכול לבקש להמיר את הרשיון שלו לרשיון חדש באתר היק"ר או דרך הרופא המטפל שהנפיק לו את הרשיון.

קנאביס בבית מרקחת – מה כדאי לדעת

הנושא החשוב ביותר שיש לברר לפני שניגשים לקנות קנאביס רפואי בבית מרקחת, שמבדיל אותו מעט מתרופות מרשם אחרות, הוא מלאי עדכני של המוצר המבוקש. מטופל שצריך מרשם של מוצר קנאביס מסוים – למשל תפרחת במינון T15/C3 – מומלץ לברר בטלפון מול בית המרקחת אליו הוא מתכוון ללכת, מבעוד מועד, כדי לוודא שאכן המוצר המבוקש קיים במלאי בשל הזמינות המשתנה של המינונים השונים.

נושא חשוב לא פחות שיש לשים אליו לב בעת רכישת קנאביס רפואי בבית מרקחת הוא המחיר. בבית מרקחת המחזיקים מלאי רחב של מוצרים, יש לא מעט הבדל בין מוצרים שונים ששייכים לאותה קטגוריה טיפולית באותו המינון, אך מיוצרים על ידי ספקים שונים ולכן נמכרים למטופלים במחיר שונה. במקרה של מרשמים המאשרים שימוש בכמות גדולה של קנאביס (מעל 50 גרם) יכול להיות מדובר בהפרש משמעותי במחיר בין סוגי מוצרים שונים שאותו המטופל יכול לבחור ביניהם.

כמו כן, מומלץ מאד להתייעץ עם הרוקח בבית המרקחת, שעבר הסמכה ייעודית של משרד הבריאות ומוסמך לייעץ למטופל בנוגע לבחירת התרופה המתאימה והשימוש בה. ייעוץ עם רוקח מוסמך לניפוק קנאביס רפואי הוא תהליך חשוב שכדאי לבצע כבר במעמד הרכישה הראשונה, כדי להבין לעומק את אופן השימוש הנכון בתרופה ולוודא שאין התנגשות תרופתית או טיפולית קיימת שעשויה לפגוע באיכות ובאפקטיביות שלה.

נושא אחרון שכדאי לשים לב אליו הוא תאריך מרשם המסירה. שימו לב שכל מרשם תקף לכשלושה שבועות ובין אישור מסירה אחד למשנהו יש הפרש של שבוע שבו לא ניתן למשוך את מנת הקנאביס.

קישור למלאי קנאביס בית מרקחת הנגב

דוגמא לכמות קנאביס בשמני קנאביס בישראל

קטגוריהצורת מתןגודל מנה THCגודל מנה CBDהערות
10 גרם שמן מכיל בין 200 ל 350 טיפות. הכמות מתייחסת לממוצע טיפה חברת בזלת במ"ג
(mg ל 10 גרם) ממוצע (mg ל 10 גרם)
ממוצע
T1/C28טיפות PO10028000.328.96
T0/C24טיפות PO02400<0.167.68
T1/C20טיפות PO10020000.326.4
T3/C15טיפות PO30015000.964.8
T5/C10טיפות PO50010001.63.2
T10/C10טיפות PO100010003.23.2
T5/C5טיפות PO5005001.61.6
T3/C3טיפות PO300300לא זמין
T10/C2טיפות PO10002003.20.64
T15/C3טיפות PO15003004.80.96
T20/C4טיפות PO20004006.41.28
T20/C4משאף סייקי2000400מכיל 60 מנות מדודות
 עד 1000 מק"ג למנה THC
THCCBDTHCCBD
תגובות (0) ויטמין E - מידע נוסף

ויטמין E - מידע נוסף

ויטמין E הוא ויטמין מסיס שומן.

נמצא בהרבה מאכלים כגון שמנים צמחיים, דגנים, בשר, עוף, ביצים, פירות, ירקות, שמן נבט חיטה. גם קיים כתוסף תזונה.

משתמשים בויטמין E לטיפול  בחסר ויטמין E שזה די נדיר אבל יכול לקרות באנשים עם מחלות גנטיות מסוימות או בפגים עם משקל לידה נמוך.

ישנם אנשים המשתמשים בויטמין E לטיפול ומניעה של מחלות לב וכלי דם כולל הסתיידות עורקים, התקפי לב, כאבים בחזה, כאבי רגליים כתוצאה מחסימה של עורקים ויתר לחץ דם.

ויטמין E גם משמש לטיפול במחלת הסוכרת וסיבוכיה. למניעת סרטן במיוחד סרטן הפה והריאות במעשנים, סרטן המעי הגס ופוליפים, סרטן קיבה ערמונית ולבלב.

ישנם אנשים המשתמשים בויטמין E  לטיפול במחלות מע' העצבים כולל אלצהיימר ודמנציות אחרות, מחלת פרקינסון, תסמונת הרגל חסרת המנוחה, התכווצויות ברגליים, אפילפסיה

כתוספת לתרופות אחרות. ויטמין E משמש גם לטילול במחלת הנטינגטון ומחלות עצב-שריר אחרות.

נשים משתמשות בויטמין E למניעת סיבוכי הריון כתוצאה מיתר לחץ דם, תסמונת קדם וסתית, כאבי מחזור, מנופאוזה, גלי חום הקשורים לסרטן שד ולטיפול וציסטות.

משתמשים בויטמין E להקטין נזק הנגרם מטיפולי דיאליזה והקרנות.

לעיתים משתמשים בויטמין E לשיפור הסיבולת הפיזית, העלאת האנרגיה, והגדלת הכוח בשרירים.

ויטמין E גם משמש לטיפול ב:

קטרקט, אסתמה, זיהומים בדרכי נשימה, בעיות עוריות, הזדקנות העור, כוויות שמש, בעיות בפוריות, ציסטיק פיברוזיס, אין אונות, תסמונת התשישות

הכרונית, כיב פפטי, ולמניעת אלרגיות.

יש אנשים שמורחים ויטמין E על העור למניעת הזדקנות העור 

הוויטמין גם מועיל כאשר מורחים אותו על העור הפנים או הגוף היות והוא נספג בקלות על ידי שכבת האפידרמיס של העור (השכבה החיצונית). טוקופרול הוא מרכיב אנטי אייג'ינג ומוצרי טיפוח עור רבים מוסיפים אותו להרכבם. יתרונו הוא בכך שהוא נלחם ברדיקלים חופשיים ומאט את הזדקנות העור.כמו כן שימוש בוויטמין E הוכיחה את עצמה בטיפול בצלקות, קמטים וסימני מתיחה וקווים. משחות רבות גם מכילות אותו בטיפול באדמומיות בעור ובפסוריאזיס היות והוא מזרז החלמה/התחדשות של תאי עור, מפחית דלקת ומעניק חיוניות ותורם לגמישות רקמת העור. היות והוא מאיץ התחדשות תאי עור משתמשים בו גם לטיפול בצלקות, אקנה, הצערת עור ואף להגנת העור מטיפולי כימותרפיה..

עדיף לצרוך ויטמין E בדיאטה מאוזנת מהמזון מפירות ירקות ודגנים מאשר לצרוך אותו כתוסף מזון.

איך ויטמין E  עובד:

ויטמין E הוא נוגד חמצון, מגן על תאי הגוף. עוזר להאט תהליכים הפוגעים בגוף האדם

מוצרים המכילים ויטמין E בבית מרקחת 

תגובות (0) סיבות מפתיעות לעיניים יבשות

סיבות מפתיעות לעיניים יבשות


אולי תחוש כאילו יש לך חול בעיניים, שהם שורפות או מגרדות. אולי תחוש ערפול ראיה, או במקרים אחרים אולי יופיעו דמעות. ואתה עשוי להתקשות לשים עדשות מגע
העיניים זקוקות ללחות. זה עוזר להם לעבוד כמו שצריך ושומר על ההרגשה הטובה בעיניים. בדרך כלל הגוף מייצר לחות לעין אך אם יש בעיה בייצור או באיכות זה פוגע בעיניים ובראיה.

הדמעות מרגיעות את העייים מגנות עליהם. כל פעם שאתה ממצמץ הדמעות מתפזרות על פני כל משטח העין, ומתנקזות..... אם אין מספיק דמעות זה יותר גירוי לעין.
סינדרום העין היבשה: כשהעין לא מייצרת מספיק דמעות. נקרא גם keratoconjuctivitis sicca יש לזה הרבה גורמים. וזה גם יכול לחלוף מעצמו.
‏גורם אפשרי נוסף: גיל. בלוטות שמיחצרות דמעות לא מייצרות מספיק וגם יש צניחת עפעפיים אשר פוגם בהגנה של גלגל העין
בעיות עם הקרטין- מחלות אוטואימיוניות אשר תוקפות את הגוף כאילו היה משהו זר יכולות לפגום ביכולת לייצר דמעות. לדוגמה ראומטואיד ארטריטיס ולופוס (זאבת).
‏ניתוחים בעיניים: ניתוחי קטרקט, Lasik, PRK, אשר מתקנים את הראיה(ניתוחי הסרת משקפיים). לרובזה עובר כשהעיניים מחלימות מהניתוח.
אם בדמעות אין מספיק שמן הן מתנדפות ונספגות באוויר. לרוב נגרם מחסימת בלוטת הדמעות. אפשר לטפל על ידי קומפרסים חמים
דלקת בצינור הדמעות נקרא גם darcyocytitis התסמינים הם כאב, חום, נפיחות מקומית. הטיפול הוא עם אנטיביוטיקה. יש כאלה זיזדקקו לניתוח
תרופות מסוימות גורמות ליובש בעין כגון תרופות אנטיהיסטמיניות, בטא בלוקרים, וכמה תרופות נוגדות דיכאון.
חוסר לחות באוויר.אולי בגלל מזגנים, במטוס למשל.
 ‏גורמים שמחמירים: מסכי מחשב. בגלל שגורמים לכך שנמצמץ פחות ועך ניתן לחות לעיניים.
עדשות מגע גם גורמים ליובש בעיניים

‏מה ניתן לעשות: לשים דמעות מלאכותיות
לעשות שינוי בתפריט התזונה ולצרוך יותר שמן פשתן בנוזל או כדורים
מניעה. להימנע ממזגנים, רוח, עשן, מייבשי שיער. להשתמשבמכשיר שמוסיף לחות לאויר, לקחת הפסקות מהמסכים, להשתמש בתחליפי דמעות
צוות בית מרקחת הנגב ישמח לייעץ בכל הקשור לתעיניים יבשות

תכשירים לעיניים בבית מרקחת הנגב

תגובות (0) אכינצאה - לחיזוק מערכת החיסון שלך

אכינצאה - לחיזוק מערכת החיסון שלך. הכירו את האנטיביוטיקה של הטבע.

אכינצאה הוא צמח הגדל בצפון אמריקה. השימוש העיקרי הוא בשורש הצמח, בעלים ובפרחים שלו. לפני השימוש באנטיביוטיקה, השתמשו באכינצאה לטיפול ביהומים, אך השימוש בו הופסק בגלל הופעת האנטיביוטיקה. כיום אנשים חוזרים להשתמש באכינצאה לחיזוק מערכת החיסון כיוון שהאנטיביוטיקות פחות יעילות מבעבר בטיפול נגד החיידקים.

אכינצאה - האנטיביוטיקה של הטבע

האכינצאה בשימוש נרחב כנגד זיהומים במיוחד הצטננות, שפעת, ומחלות אחרות של מערכת הנשימה העליונה. יש שמשתמשים באכינצאה עם הופעת הסימן הראשון להצטננות בתקווה למנוע מהשפעת להתפתח ויש המשתמשים באכינצאה לאחר שכבר הופיעו הסיפטומים בתקווה שהתסמינים יהיו פחות קשים.

אכינצאה משמשת לטיפול בזיהומים אחרים כגון דלקת שלפוחית השתן, פטרייה בנרתיק, הרפס, איידס, עגבת, דלקות אוזניים,  שפעת החזירים, יבלות, נגיף הפפילומה ואלח דם.

אכינצאה - איך זה עובד?

איך זה עובד? באכינצאה יש מרכיבים נוגדי דלקת. לפי מחקר מעבדתי נראה שאכינצאה ממריצה את מערכת החיסון (אך אין הוכחות שזה אכן קורה בבני אדם). באכינצאה יש חומרים התוקפים פטריות ושמרים.

יש להיזהר  בשילוב עם תרופות המדכאות מערכת החיסון כיוון שאכינצאה ממריצה את מערכת החיסון. בשילוב עם תרופות מדכאות מערכת חיסון האכינצאה עלולה להפחית את יעילותן של התרופות הללו. בנוסף אכינצאה מאיטה פירוק של תרופות מסוימות בכבד. תרופות המתפרקות על ידי אנזים מבוים הנקרא פי450 1איי2 . תרופות המתפרקות בכבד על ידי האנזים הזה עללולת להצטבר ולגרום לתופעות לוואי.

מתלבטים אם אכינצאה היא הפתרון בשבילכם? בואו לבית מרקחת הנגב ותהנו מיעוץ מקצועי ע"י רוקח.

תכשירים ותוספי תזונה המכילים אכיניצאה בבית מרקחת הנגב

שירות לקוחות