אזורי חלוקה: רחבי הארץ | עלות משלוח בהזמנות עד 500 ש"ח: ללא תרופות - 30 ש"ח | כולל תרופות - 40 ש"ח | מעל ל 500 ש"ח - משלוח חינם

חיפוש
תפריט סגור
Back to all

קטגוריות מוצרי קנאביס - המדריך המלא

קטגוריות מוצרי קנאביס רפואי – המדריך המלא

מוצרי קנאביס רפואי מתחלקים לקטגוריות על פי קריטריוני הסיווג של משרד הבריאות – קריטריונים המנוסחים בתקן  IMC-GCP אשר מטרתם להתאים את המוצרים השונים למטרות טיפוליות אחידות, בהתאם להתוויות המאושרות לטיפול בקנאביס רפואי בישראל.

קטגוריות מוצרי קנאביס רפואי נקבעות ונבדלות זו מזו על פי הריכוז של THC ו-CBD שקיים במוצרים המשתייכים אליהן. שני קנאבינואידים אלו הם החומרים הפעילים העיקריים שקיימים במוצרי קנאביס רפואי (זאת לצד CBN שקיים בכל המוצרים) ולכן ריכוזם במוצר מסוים הוא הפרמטר העיקרי עליו מתבסס משרד הבריאות בעת סיווג מוצרי קנאביס רפואי לפי נהלי “האסדרה החדשה”.

קבוצת מוצרי קנאביס רפואי THC RICH

הקבוצה הראשונה אליה מסווגים מוצרי קנאביס היא THC RICH – קבוצה בה כל המוצרים מכילים ריכוז גבוה של THC וריכוז נמוך יחסית של CBD. קבוצה זו מתחלקת ל-3 קטגוריות לפי הפירוט הבא:

קטגוריית T20/C4 – מוצרי THC חזקים

קטגוריה בה נמצאים מוצרי ה-THC הדומיננטיים ביותר, עם ריכוז של 20% THC (טווח בפועל בין 16% ל-24%) וכן ריכוז של 4% CBD (טווח בפועל בין 0% ל-7%)CBN . מוצרים מקטגוריה זו מיועדים בעיקר לטיפול בכאבים חזקים ובסימפטומים אחרים שמוגדרים על ידי הרופא המטפל כסימפטומים חמורים וספציפיים הדורשים טיפול עשיר ב-THC.

קטגוריית T15/C3 – מוצרי THC חזקים

קטגוריה בה נמצאים מוצרי THC חזקים יחסית, בהם קיים ריכוז של 15% THC (טווח בפועל בין 11% ל-19%) לצד ריכוז של 3% CBD (טווח בפועל בין 0% ל-5.5%). מוצרים מקטגוריה זו מיועדים בעיקר לטיפול בכאבים חזקים ובסימפטומים אחרים שמוגדרים על ידי הרופא המטפל כסימפטומים חמורים וספציפיים הדורשים טיפול עשיר ב-THC אך לא בכמות המקסימלית שמותרת לטיפול על פי החוק.

קטגוריית T10/C2 – מוצרי THC בינוניים

קטגוריה בה נמצאים מוצרי THC בעלי חוזק בינוני, בהם קיים ריכוז של 10% THC (טווח בפועל בין 6% ל-14%) וכן ריכוז של 2% CBD (טווח בפועל בין 0% ל-3.8%). מוצרים מקטגוריה זו מיועדים בעיקר לטיפול בכאבים בינוניים ובסימפטומים אחרים שמוגדרים על ידי הרופא המטפל כסימפטומים הדורשים טיפול בכמות בינונית של THC. לרוב, טיפול במוצרי קנאביס רפואי בסיווג THC RICH יתחיל מקטגוריה זו.

קבוצת מוצרי קנאביס רפואי THC \ CBD Balanced

הקבוצה השנייה אליה מסווגים מוצרי קנאביס רפואי היא THC/CBD Balanced – קבוצה בה כל המוצרים מכילים ריכוז מאוזן של THC ו-CBD. כלומר כמות זהה (טווח משוער) של שני החומרים הפעילים העיקריים במוצר. קבוצה זו מתחלקת ל-2 קטגוריות לפי הפירוט הבא:

קטגוריית T10/C10 – מוצרים מאוזנים בינוניים

קטגוריה בה נמצאים מוצרי מדיום (מאוזנים) בעלי חוזק בינוני, בהם קיים ריכוז של 10% THC (טווח בפועל בין 6% ל-14%) ו-10% CBD (טווח בפועל בין 6% ל-14%). מוצרים מקטגוריה זו מיועדים לטיפול בפוסט טראומה, כאבים בינוניים ובסימפטומים אחרים שמוגדרים על ידי הרופא המטפל כסימפטומים הדורשים טיפול במוצר מאוזן שמכיל כמות זהה של THC ו-CBD בריכוז בינוני.

קטגוריית T5/C5 – מוצרים מאוזנים חלשים

קטגוריה בה נמצאים מוצרי מדיום (מאוזנים) חלשים, בהם קיים ריכוז של 5% THC (טווח בפועל בין 1% ל-9%) ו-5% CBD (טווח בפועל בין 1% ל-9%). מוצרים מקטגוריה זו מיועדים לטיפול בסימפטומים שמוגדרים על ידי הרופא המטפל כסימפטומים הדורשים טיפול במוצר מאוזן שמכיל כמות זהה של THC ו-CBD בריכוז נמוך.

קבוצת מוצרי קנאביס רפואי CBD RICH

הקבוצה השלישית והרחבה ביותר אליה מסווגים מוצרי קנאביס רפואי להשתייך היא CBD RICH -קבוצה בה כל המוצרים מכילים ריכוז גבוה יותר של CBD לעומת THC, בדרגות מינון משתנות. קבוצה זו מתחלקת ל-5 קטגוריות לפי הפירוט הבא:

קטגוריית T1/C28 – מוצרי ה-CBD החזקים ביותר

קטגוריה בה נמצאים מוצרי CBD חזקים בהם קיים ריכוז של 0.5% THC ו-30% CBD (טווח בפועל בין 28% ל-30%). מוצרים מקטגוריה זו מיועדים לטיפול בסימפטומים ספציפיים המוגדרים על ידי הרופא המטפל כסימפטומים הדורשים טיפול במוצר CBD חזק מאד, לרוב במקרה של ילדים הזקוקים לשמן לטיפול באפילפסיה או במחלות נוירולוגיות.

קטגוריית T0/C24 – מוצרי CBD חזקים

קטגוריה בה נמצאים מוצרי CBD חזקים שקיים בהם ריכוז של 0.5% THC (טווח בפועל של 0% עד 0.5%) ו-20% CBD (טווח בפועל בין 20% ל-28%). מוצרים מקטגוריה זו מיועדים לטיפול בסימפטומים ספציפיים המוגדרים על ידי הרופא המטפל כסימפטומים הדורשים טיפול במוצר CBD חזק, לרוב במקרה של ילדים או מטופלים הרגישים ל THC-והשפעתו הפסיכואקטיבית.

קטגוריית T1/C20 – מוצרי CBD חזקים

קטגוריה בה נמצאים מוצרי CBD חזקים שקיים בהם ריכוז של 1% THC (טווח בפועל של 0% עד 2.5%) ו-20% CBD (טווח בפועל בין 16% ל-24%). מוצרים מקטגוריה זו מיועדים לטיפול בסימפטומים המוגדרים על ידי הרופא המטפל כסימפטומים הדורשים טיפול במוצר CBD חזק עם כמות מינימלית של THC, לרוב עבור טיפול באפילפסיה, פוסט טראומה כאבים חזקים או מחלות נוירולוגיות.

קטגוריית T3/C15 – מוצרי CBD בינוניים

קטגוריה בה נמצאים מוצרי CBD בינוניים שקיים בהם ריכוז של 3% THC (טווח בפועל של 0.5% עד 5.5%) ו-15% CBD (טווח בפועל בין 11% ל-19%). מוצרים מקטגוריה זו מיועדים לטיפול בסימפטומים ספציפיים שהגדיר הרופא המטפל בתור סימפטומים להם נדרש טיפול במוצר CBD בינוני עם כמות מעט גדולה יותר של THC.

קטגוריית T10/C5 – מוצרי CBD בינוניים

קטגוריה בה נמצאים מוצרי CBD בינוניים בהם יש ריכוז של 5% THC (טווח בפועל של 2.5% עד 7.5%) ו-10% CBD (טווח בפועל בין 6% ל-14%). מוצרים מקטגוריה זו מיועדים לטיפול בסימפטומים שהגדיר הרופא בתור סימפטומים הדורשים טיפול במוצר CBD בינוני עם כמות גדולה יחסית של THC, לרוב במקרה של כאבים בינוניים וסימפטומים דלקתיים.

קנאביס רפואי הוא “סם מסוכן” כהגדרתו בפקדת הסמים התשל"ג 1973, והשימוש בו מותר אך ורק לבעלי רישיון מתאים לפי הפקודה ובהתאם למרשם רופא מוסמך לרישום קנאביס רפואי.
המידע הניתן באתר זה ניתן כמידע כללי בלבד בנוגע לניפוק קנאביס רפואי, ואין לראות בו משום פרסומת לסמים מסוכנים או עידוד השימוש בסמים מסוכנים כלשהם. 
מומלץ להתייעץ עם הרוקח בכל הנוגע למטרות ואופן השימוש, תופעות לוואי ותגובות בין תרופתיות. אין להשתמש במידע הניתן באתר זה לצורך אבחון מחלה או בעיה רפואית לצורך הטיפול.

המידע נכתב ונערך ע"י RudeRails Media.

תגובות
כתוב תגובה סגור
שירות לקוחות