אזורי חלוקה: רחבי הארץ | עלות משלוח בהזמנות עד 500 ש"ח: ללא תרופות - 30 ש"ח | כולל תרופות - 40 ש"ח | מעל ל 500 ש"ח - משלוח חינם

חיפוש
תפריט סגור
Back to all

החשיבות של טבלת צריכה קנאביס רפואי

טיפול בקנאביס רפואי הוא טיפול המאושר וניתן בישראל במסגרת מערכת ממסדית המפוקחת על ידי היחידה לקנאביס רפואי (יק"ר) במשרד הבריאות, שאחראית בין היתר על אישור הטיפול עבור הפרט וכן על פיקוח מערכתי בקרב כל המטופלים. לאחר אישור הטיפול וקבלת האספקה החודשית הראשונה, האחריות על הצלחתו של הטיפול בקנאביס רפואי ועל הפקת התוצאות המקסימליות שניתן להפיק ממנו, עוברת לידי המטופלים עצמם, שאחראים על תיעוד מדויק של מהלך הטיפול באמצעות כלי המוכר במשרד הבריאות בשם “טבלת צריכה”.

טבלת צריכה מתעדת את תהליך הטיפול בקנאביס רפואי, מרגע התחלתו בהתנסות עם מוצר ראשוני, דרך התנסות במוצרים במינונים שונים בהתאם למודל הטיפול של משרד הבריאות ועד הגעה למינון אפקטיבי. טבלת צריכה מיועדת עבור מטופלים ששואפים לשפר את הסיכוי להצלחת הטיפול ולהפיק ממנו את האפקט הטיפולי המקסימלי, ונעשה בה שימוש גם בטיפולים מסוגים אחרים ולא רק במוצרי קנאביס. התיעוד המדויק שנעשה בטבלת הצריכה נועד לגייס עדות רפואית שתאפשר אפס תקלות בתהליך חידוש המרשם ואישור הטיפול לטווח הארוך, ובמקביל תשמש גם כאינדיקטור מידי לצורך בהעלאת מינון או שינוי המוצר המאושר ברישיון ובמרשם החודשי. טבלת צריכה שמולאה כהלכה תחסוך בעיות למטופלים בעלי היסטוריה רפואית שאינה עומדת בקריטריוני המעקב המחמירים של משרד הבריאות, ותסייע לרופא ולממסד הרפואי לפקח על הטיפול בצורה מיטבית, שמגדילה את הסיכוי לאישור מחדש של הטיפול לתקופת זמן נוספת.

כיצד ממלאים טבלת צריכה?

מילוי של טבלת צריכה למטרת מעקב רפואי אחר הטיפול בקנאביס או עבור העלאת מינון נעשה בצורה ידנית או בצורה אוטומטית דרך אפליקציה ייעודית, בתהליך פשוט מאד שלא דורש ייעוץ מקדים עם מומחה בתחומי הרפואה. מילוי הטבלה כולל תיעוד של סוג המוצר בו נעשה שימוש, כמות הקנאביס (תפרחת או שמן) שנצרך בכל אירוע צריכה וכן תיעוד מדויק של שעות אירועי הצריכה לאורך ימי השבוע. טבלת צריכה ממלאים לרוב בתצורה שבועית, שנועדה להמחיש לרופא ולשמש כתיעוד לתיק הרפואי של מצב הטיפול העדכני ביותר.

טבלת צריכה נועדה לא רק לשם העלאת מינון או מילוי צורך ביקורתי עבור הרופא ומערכת הבריאות הממסדית, אלא מעל הכל עבור צורכו האישי החשוב ביותר של כל מטופל: הצלחת הטיפול. שימוש בטבלת צריכה לטווח הארוך יעזור למטופל להפיק גרף מידע מדויק שכולל את כל הנתונים החיוניים למען מדידת הצלחתו של הטיפול בקנאביס, איכותו הרפואית ויעילותו לטווח הארוך ללא אובדן נתונים חיוניים שמתרחש בכל עת שהדבר נעשה מהזיכרון ולא על בסיס נתונים מתועדים. שימוש בנתונים מדויקים לאורך זמן מסייע למטופלים למקסם את הפרודקטיביות של הטיפול ולצבור את הרישום הרפואי שנדרש כדי לדעת מתי הוא הגיע לשיאים שליליים וחיוביים, בהתאם להתפתחות ההתוויה הרפואית או שינוי סוג המוצר או מינון המוצר בו נעשה שימוש בעת הטיפול. כל המידע הזה יכול לעזור למטופל להגיע במהירות וביעילות למיצוי מיטבי של הטיפול בקנאביס, גם כאשר הדבר נעשה במספר דרכי צריכה מקבילות.

חשוב לציין כי מאז יישום רפורמת הקנאביס הרפואי של משרד הבריאות והמעבר למודל הטיפול החדש שמנוסח בנוהל IMC-GCP (“הספר הירוק”) אין חיוב מערכתי למילוי של טבלת צריכה בעת הגשת בקשה לשינוי ברישיון, בקשה להעלאת מינון או בקשה להגדלת כמות האספקה חודשית, ואין חובה לכלול את הטבלה בהגשת הבקשה ליק"ר. טבלת צריכה הייתה עד לפני הרפורמה מסמך מחייב שלא ניתן להגיש בלעדיו את הבקשות הללו, אך בהתאם לנוהל החדש היא מהווה מסמך נלווה שהמטופל יכול להשתמש בו כדי לשפר את אופן וקצב השגת מטרות הטיפול.

קישור להורדת טבלת צריכה

המאמר נכתב ע"י RudeRails Media

קנאביס רפואי הוא “סם מסוכן” כהגדרתו בפקדת הסמים התשל"ג 1973, והשימוש בו מותר אך ורק לבעלי רישיון מתאים לפי הפקודה ובהתאם למרשם רופא מוסמך לרישום קנאביס רפואי.
המידע הניתן באתר זה ניתן כמידע כללי בלבד בנוגע לניפוק קנאביס רפואי, ואין לראות בו משום פרסומת לסמים מסוכנים או עידוד השימוש בסמים מסוכנים כלשהם. 
מומלץ להתייעץ עם הרוקח בכל הנוגע למטרות ואופן השימוש, תופעות לוואי ותגובות בין תרופתיות. אין להשתמש במידע הניתן באתר זה לצורך אבחון מחלה או בעיה רפואית לצורך הטיפול.

תגובות
כתוב תגובה סגור
שירות לקוחות